ورق پلی کربنات ذوزنقه

ورق پلی کربنات ذوزنقه


ورق پلی کربنات ذوزنقه چیست؟

ورق پلی کربنات ذوزنقه دارای شکل خاص ذوزنقه ای و‌ کمانی است و دارای ویژگی کم وزن، استحکام بالا، و نصب و حمل راحت است و‌ می تواند به راحتی‌ در بخش های مختلف ساختمان نصب شود به همین علت در ساخت و تولید انواع اشیاء مثل پنجره‌ها، سایبان‌ها و آلاچیق‌ها کاربرد دارد. علاوه بر آن در صنایع خودروسازی برای ساخت قطعاتی مثل کاور موتور، قطعات داخلی خودرو مثل داشبورد و صندلی و شیشه های جلویی خودرو می توان از ورق پلی کربنات استفاده کرد. ورق های پلی کربنات ذوزنقه ای را می توان به آسانی شکل داد و آن ها را در شکل های متنوع تولید کرد.

علاوه بر آن، این پنل‌ها در رنگ‌ و طرح‌های مختلفی تولید می‌شوند که می‌توان از آن‌ها برای نورپردازی و طراحی داخلی ساختمان استفاده کرد. رنگ‌های مختلف برای پلی کربنات ذوزنقه‌ای مثل شفاف، سفید، سفید مات، نقره‌ای و مشکی وجود دارند، اما می‌توان آن‌ها را در رنگ های دلخواه تولید کرد. جیلیان جی تولیدکننده پلی کربنات در کشور است که برای اطلاعات بیشتر از نحوه خرید و قیمت می توانید تماس بگیرید.

مزیت های پلی کربنات ذوزنقه ای

  • نگهداری راحت: این ورق ها را با آب یا یک پارچه نم‌دار به سادگی میتوان تمیز کرد.
  • حمل و نقل ساده: به دلیل کم وزن بودن این ورق ها به سادگی قابل حمل و نقل هستند.
  • استفاده و نصب راحت: هنگام نصب و در دمای محیط می توان ورق ها را خم کرد یا برش زد.
  • محافظ در برابر اشعه فرا بنفش: ورق های ذوزنقه ای و سینوسی دوجداره شرکت پلیمر طلایی یزد پوشش آنتی یووی دارند که از رد شدن اشعه های مضر فرا بنفش پیشگیری می کند.
  • مقاوم در برابر عوامل جوی: ورق پلی سان (ذوزنقه ای) دوجداره پلی کربنات ساخت شرکت پلیمر طلایی یزد کم وزن و شفاف هستند و دربرابر عوامل جوی مثل طوفان و تگرگ کاملا محکم هستند.
  • به صرفه بودن از نظر اقتصادی: این ورق ها به دلیل سبک وزن بودن قابل نصب بر روی تمامی سازه ها مثل سازه هایی با پروفیل آهنی،آلمینیومی، لوله ای شکل و چوبی و … هستند و دوام و استحکام بسیار زیادی دارند. بهینه سازی مصرف انرژی پلی کربنات پلی ویو (سینوسی) دوجداره پلی کربنات ساخت شرکت پلیمر طلایی یزد به دلیل ساختار خود دارای ویژگی عایق کاری بهتری هستند که همین دلیل موجب شده است تا همین ورق ها گزینه اول در ساختارهای انتقال نور همراه با بهینه سازی مصرف انرژی باشند.
  • انعطاف پذیر: ورق های پلی کربنات ذوزنقه ای‌ انعطاف پذیری زیادی دارند و به سادگی می توان آن ها را شکل داد و به شکل های متنوع قالب گیری کرد. به همین علت برای استفاده در سقف های منحنی یا زاویه دار مناسب هستند.
  • شفاف بودن: ورق های پلی کربنات ذوزنقه ای شفاف هستند و به نور طبیعی اجازه عبور می دهند. این امر می تواند نیاز نداشتن به نور مصنوعی در طول روز، صرفه جویی در مصرف انرژی و کم شدن هزینه ها کمک کند.
  • کم شدن صدا: ورق های پلی کربنات ذوزنقه ای دارای ویژگی کاهش نویز خوبی هستند که می تواند به کم شدن آلودگی صوتی در ساختمان ها کمک کند.

کاربرد ورق پلی کربنات ذوزنقه ای

ورق های پلی کربنات ذوزنقه ای دوجداره پلی کربنات ساخت شرکت جیلیان جی مصرف های بسیار زیادی دارند. درواقع با هدف کم شدن مصرف انرژی برق در سوله ها و کارخانجات، به اندازه چند ورق گالوانیزه ، یک ردیف ورق پلی کربنات وصل می شود که روشنایی مکان های صنعتی را با استفاده از نور طبیعی، کاملا تامین می کند. علاوه بر این به دلیل کم شدن هدر رفتن انرژی حرارتی و نصب خیلی راحت، مناسب ترین انتخاب پوشش در گلخانه ها است. جدا از انواع گلخانه‌ها و سوله‌ها که می‌توانند استفاده زیادی را از پلی کربنات ذوزنقه ای ببرند، این نوع ورق برای مصرف های دیگری قابل استفاده است. به عنوان مثال، از ورق پلی کربنات ذوزنقه ای در تولید سقف و جداره گلخانه، استخر، سوله، پارکینگ، ورزشگاه، منازل، انبار، پل‌های عابر پیاده، کارخانجات، فروشگاه‌ها، ایستگاه‌های اتوبوس و… استفاده می شود. برای اطلاع از استاندارد ورق پلی کربنات بهتر است مطلب مرتبط با آن را مطالعه فرمایید.

انواع پلی کربنات ذوزنقه ای

همان گونه که گفته شد پلی کربنات یک پلیمر سخت و شفاف و است که کاربردهای مختلفی دارد. انواع پلی کربنات ذوزنقه ای عبارت اند از:

  • پلی کربنات ذوزنقه ای شفاف: این نوع ورق ها نور طبیعی را کاملا عبور می دهند.
  • پلی کربنات ذوزنقه ای رنگی: این نوع ورق ها در رنگ های متنوعی ساخته می شوند و برای زیباسازی نما و یا نورپردازی کاربرد بسیاری دارند.
  • پلی کربنات ذوزنقه ای دوجداره: این نوع ورق ها عایق حرارتی و برودتی هستند و باعث کم شدن مصرف انرژی می شوند.
انواع پلی کربنات ذوزنقه ای
پلی کربنات ذوزنقه ای شفاف

کلام پایانی

ورق‌های پلی کربنات ذوزنقه‌ای با مزایای متعدد خود، جایگزینی مناسب برای متریال‌های سنتی در ساختمان‌سازی به شمار می‌روند. این نوع ورق‌ها به دلیل وزن سبک، استحکام بالا، مقاومت در برابر عوامل جوی، شفافیت، انعطاف‌پذیری و قیمت مناسب، کاربردهای گسترده‌ای در بخش‌های مختلف ساختمان از جمله سقف و دیواره گلخانه‌ها، استخرها، سوله‌ها، پارکینگ‌ها، ورزشگاه‌ها، منازل، انبارها و… دارند.

علاوه بر موارد ذکر شده، عایق حرارتی و برودتی بودن این ورق‌ها، کاهش مصرف انرژی و انتقال نور طبیعی به فضا را به دنبال دارد که مزیت‌های قابل توجهی محسوب می‌شوند. برای خرید انواع ورق پلی کربنات مثل ورق پلی کربنات تخت ، ورقهای کروگیت پلی کربنات و … به فروشگاه جیلیان جی مراجعه کنید.

سوالات متدوال

  1. ورق پلی کربنات ذوزنقه ای چیست؟
    ورق پلی کربنات ذوزنقه ای نوعی از ورق های پلی کربنات است که به دلیل شکل خاص ذوزنقه ای و کمانی خود، کاربردهای متنوعی در ساختمان سازی دارد. این نوع ورق ها از استحکام بالا، وزن سبک، شفافیت، انعطاف پذیری و قیمت مناسب
  2. کاربردهای ورق پلی کربنات ذوزنقه ای چه هستند؟
    از مهم ترین کاربرد آن میتوان به سقف و دیواره گلخانه ها، سقف و دیواره استخرها، سوله ها و پارکینگ ها و… اشاره نمود.
  3. انواع پلی کربنات ذوزنقه ای کدامند؟
    بر اساس تعداد لایه:
    تک جداره: این نوع ورق ها از یک لایه پلی کربنات تشکیل شده اند و قیمت مناسب تری دارند.
    دو جداره: این نوع ورق ها از دو لایه پلی کربنات با فضای خالی بین آنها تشکیل شده اند و عایق حرارتی و صوتی بسیار بهتری نسبت به نوع تک جداره دارند.
    بر اساس رنگ:
    شفاف: این نوع ورق نور طبیعی را به طور کامل عبور می دهد.
    رنگی: این نوع ورق در رنگ های مختلف تولید می شود و می تواند برای زیباسازی نما و یا نورپردازی استفاده شود.
    بر اساس کاربرد:
    ضدخش: این نوع ورق دارای پوشش ضد خش است که از آن در برابر خط و خش محافظت می کند.
    ضد اشعه UV: این نوع ورق دارای پوشش ضد اشعه UV است که از آن در برابر نور خورشید و پوسیدگی محافظت می کند.
امتیاز دهید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × یک =